Camping Al Sole, Hotel Almhof in Kirchberg & Lago di garda en Lago di Ledro

Mijn avontuur in Italië

In dit artikel ga ik jullie meer vertellen over onze Camping Al Sole, ons Hotel Almhof in Kirchberg en het Lago di Garda en Lago di Ledro. En daar ging de wekker.. het was inmiddels 03:50. Ik keek mijn vriend aan en ik had een grote glimlach op mijn gezicht. Yes, vakantie.. Italië here we come. Ik had er echt al maanden zin in. De tent hadden we nog van vorig jaar maar we moesten ook nog wat dingetjes aanschaffen. Vignet, grotere tafel, grotere stoelen, luifel voor aan onze tent ‘was in de sale voor 39 euro, beste aankoop ever’ en nog wat simpele dingetjes zoals borden, bestek etc.

Hotel Almhof in Kirchberg

Onze eerste stop was in het Hotel Almhof Kitzlodge in Kirchberg Tirol. De kamer was net zo mooi als op de website, pfiew we hadden het vorig jaar anders getroffen namelijk. Twee heerlijke bedden die ook echt enorm lekker lagen. Tv, lampjes, bureau, tafeltje, bank, genoeg opbergruimte, een prachtige badkamer en een sauna. Ik vind deze kamer zo tof want het is helemaal in z’n ski mood gerenoveerd. Vorig jaar hebben ze deze kamer helemaal opgeknapt, troffen wij dat eens eventjes. Ook betaal je per nacht onder de €100,00 voor deze kamer, dat vind ik meevallen want het is echt heel erg netjes en schoon.

Blaasontsteking & heel veel pijn

Toch begon de eerste dag en nacht vreselijk.. ik kreeg last van mijn blaas en het sloeg ook gelijk door. Dat was mijn eerste vakantiedag..Rachèl krijgt opeens een blaasontsteking. En ook gelijk een flinke ook, we hebben gelijk citroen water en paracetamols gepakt. Helaas werkte dit dus totaal niet. Laat ik het erop houden dat ik de hele nacht op de wc heb gezeten van de pijn en op een gegeven moment de zon zag opkomen. De hele vakantie heb ik last gehad van mijn blaas en twee weken voor mijn vakantie had ik een spiraaltje laten zetten. Die is er nu vier weken uit en de enorme pijnlijke aanvallen hielden gelijk op en dat drukkende gevoel ook. Probleem is dat het blijft rommelen.. soms plas ik in een keer weer pijnlijk en dat maakt me echt onwijs verdrietig want ik dacht echt dat het door het spiraaltje kwam. Binnenkort ga ik dus maar naar een uroloog. Nadat de spiraal eruit is gehaald voel ik mezelf wel weer veel beter maar er lijkt nog iets niet goed te zitten..maar goed! We gaan verder met het verhaal.

Het hotel aan de overkant & onze eerste drankjes

We kwamen bij ons hotel aan maar er was niemand bij de receptie. Er lag alleen een briefje klaar met onze pas.. dit vonden we vreemd maar achteraf bleek er een sterfgeval te zijn in de familie. We wilden graag dineren maar op maandag waren ze sowieso gesloten.. troffen wij weer. Dan maar iets anders zoeken, we gingen naar de overkant en daar hadden ze het een en ander. Ik koos voor vis en mijn vriend koos voor kalfsvlees maar dat werd koud geserveerd. Het voelde al als een pech vakantie.. nadat we hadden gegeten baalde we enorm want ons hotel zou de beste steaks hebben en een onwijs goed ontbijt.

We gingen iets verder het dorp in lopen en de pijn in mijn blaas bleef helaas rommelen, voelde mezelf zo naar. Maar ik wilde het niet laten merken aan mijn vriend want we moesten nog een lange reis maken naar Italië. We hebben wat drankjes gedaan en zijn daarna weer naar het hotel gelopen. Ik heb nog even in de sauna gezeten want ik dacht daar knap ik misschien iets van op. De sauna is trouwens wel echt geweldig, in het plafond kon je de kleur van de lamp veranderen en je had allerlei programma’s. Het hotel verder was dus gewoon top!

Asado’s Steakhouse, bar  & lounge + onze camping

We stonden op, ik had een vreselijke nacht gehad maar gelukkig had mijn vriend als een roos geslapen. Hij moest namelijk nog vier uur gaan rijden. Er was nog niemand te bekennen in ons hotel. Dus door alles ging het ontbijt daar ook niet door.. balen want dat zag er op de foto’s ook echt geweldig uit. Bekijk de foto’s van het hotel hier. We hebben het hier dus niet enorm getroffen qua eten maar ze hebben wel een excuus mail naar ons gestuurd. We mogen nog een keer gratis terugkomen dus dat is wel enorm attent. Onze kamer had ook een groot balkon en prachtig uitzicht dus als het eten was doorgegaan had het hotel echt een 9+ van mij gekregen.

We gingen broodjes halen bij een supermarkt en toen hebben we onze broodjes opgegeten in de auto. We hadden nog 4/5 uurtjes te gaan tot onze camping. Ik was zo benieuwd naar onze campingplek. Nu moet ik wel zeggen dat ik enorm zenuwachtig was want ik hield het weer daar al meerdere weken in de gaten en er stond heel vaak regen en onweer. De dag ervoor had ik via de webcam gezien dat het enorm had geregend.. een tent opzetten is prima te doen als het maar droog is.

Het Ledro meer

We gingen eerst snel onze tent opzetten en het had maar een paar druppels geregend. Toen die eenmaal stond zijn we een rondje gaan lopen over de camping. Het sanitair kan beter, maar de mensen zelf maken het vies zeg ik altijd maar. Je weet dat je op een camping zit en niet iedere wc schoon zal zijn. Er waren genoeg toiletten en douches. Je had ook twee hokjes om je vaat te doen, we hebben nooit hoeven wachten dus dat was ook prima. Verder had je ook een zwembad op de camping maar daar ben ik maar een keer in geweest. Ik hou gewoon niet van chloor.. geef mij maar het meer! Zoals je kan zien ziet het er prachtig uit, het water was enorm blauw en helder. Je kon zo de vissen zien zwemmen, dit waren soms enorme grote vissen trouwens. Omdat er ook honden zijn op deze camping heb je een prachtige plek om ze uit te laten. Iedereen ruimde netjes de uitwerpselen op! Nu moet ik sowieso zeggen dat Italianen heel erg netjes zijn op het milieu. Ze nemen vaak ook een eigen tas of vuilniszak mee..  en hopla ze nemen dan hun eigen troep weer mee naar huis.

Voordelen van deze plek

Je hebt aardig wat voordelen hier want het koelt s’nachts enorm af. Hierdoor kan je echt heerlijk slapen.. probleem was alleen dat ik niet echt slaapkleding had meegenomen. Geen lange terging of slaapshirt. Gelukkig had mijn vriend nog een extra deken in zijn auto liggen. Verder ligt deze plek hoger dus je hebt ook geen problemen met muggen. Je word hier dus 0,0 gestoken hoe lekker is dat? Binnen 15 minuten sta je bij Riva del Garda en vanaf daar kan je echt alle kanten op. Sul garda Limone, Riva del Garda, Torbole zeg het maar. Wij hebben het allemaal bezocht dus lees maar snel verder.

Onze eerste paar dagen op de camping

Oké, het eten was echt mega goedkoop en smakelijk op de camping. Je kan ijsjes en drankjes halen bij de bar ‘ dit zit aan het meer’ en geloof mij die smaken ook zeer goed. Qua ijssoorten hadden ze er ongeveer 8 maar qua pizza kon je je geluk niet op. We hebben op de laatste dag ook nog daar gegeten en ze maken het eten ook heel tof op. Dit doen ze met frituur mandjes of met oude kranten. Verder hadden we ook nog buren gekregen met een super toffe auto. Rechts zien jullie een hippiebusje, nou dat was hun tent! Grappig toch?! En die vlinder ”apart insect” die fladderen daar de hele dag rond. Je kan ze zo uit de lucht pakken en dan houden ze zich enorm goed vast. We hebben ook nog een keer pizza’s afgehaald, deze hadden we lekker opgegeten bij de tent.

Sushi eten bij het Gardameer

We hadden zo’n trek in sushi dat we naar Sushiko gingen. Dit all you can eat restaurant zit in een klein winkelcentrum bij Riva del Garda. Het uitzicht daar is prachtig want je kijkt naar de hoge bergen van het Gardameer. Je betaald ongeveer €50,00 voor z’n tweeën. Hoe is de sushi daar? Zoals je op de foto kan zien maken ze er ook in Italië een feestje van. Vooral die gefrituurde sushi’s waren erg smakelijk. Het is niet de sushi als in Nederland maar het smaakt zeker niet verkeerd. Ook moet ik zeggen dat de rijst van de sushi ook erg smakelijk was. Ik hou niet van die goedkope plakkerige rijst. Dan proef je meer de rijst dan wat erin of erop zit. Je had ook nog een aantal andere sushi restaurants maar daarvoor moesten we ruim een uur rijden. Dat hebben we dus niet gedaan.

Limone Sul Garda

Ik wilde heel graag naar Limone Sul Garda omdat het daar heel mooi is qua bloemen en gebouwen. Ze hebben er niet om gelogen maar ik heb niet veel huisjes met bloemen gezien. Verder was het dorp wel prachtig! Je kon ook van alles bezoeken ook het ”Limonaia del Castel”. Hier durfden wij niet in haha, mijn vriend vertrouwde het niet. Wij hebben echt een tijdje rondgelopen tot wij doorkregen dat je met een roltrap naar beneden kon en zo bij het Gardameer uit kwam. Wij dachten dat je dan bij een hotel uitkwam maar goed we hadden het meer gevonden. Het zag er allemaal prachtig uit. Er was ook op die dag een markt aanwezig, dit verschilt per dag. Bekijk hieronder het marktschema.

Markten bij Limone, Riva del Garda en Torbole

Dinsdag:

• Limone (1e en 3e vd maand – tot 13.00 uur)
  • Torbole (2e en 4e vd maand – tot 13.00 uur)

Woensdag:

• Riva del Garda (om de 14 dagen, 2e en 4e woensdag van de maand)

Limone market

Limone je was echt prachtig, de markt was niet enorm maar wel erg sfeervol en gezellig. Je had ook een kraam met echte leren jassen, ik wilde er zo graag een maar ik kon niet met 100% yes zeggen. Deze jassen kosten allemaal rond de €250,00 euro dus dan moet je er wel helemaal stuk van zijn, right? Verder hebben ik en mijn vriend nog wat leuke foto’s gemaakt bij de boulevard. Ook hebben we nog een cola en een ice tea gedronken bij de boulevard. Het was deze dag wel mega warm dus we hebben niet het hele stuk gelopen! Zoals je hieronder op de foto kan zien loopt de boulevard nog een heel stuk verder door. Ik kan zo enorm genieten van het water en de bergen. De filter die ik over mijn foto’s heen gebruik is een preset die ik gebruik in Lightroom.

Riva del garda

Oh dit plaatsje heb ik enorm vaak opgezocht op Google. Het zag er allemaal zo mooi uit en toen ik daar dus ging lopen keek ik nog steeds mijn ogen uit. Het zag er allemaal super uit! We deden onze boodschappen bij de Liddle en kochten onze ijsjes bij Flora. Hier hadden ze echt enorm veel ‘en overheerlijke’ smaken! Van Nutella, Oreo, Caramel, Amerena tot hazelnoot. Noem een ingrediënt op en ze hadden het! Ook was er nog een markt op de 4e woensdag van de maand! Dit was een flinke markt waar je je ogen goed de kost kan geven. Mijn vriend kocht daar ook  nog zo’n super tof petje. Wat vinden jullie ervan? We hadden ook nog zalm gekocht bij de Liddle en die smaakte echt enorm goed!

Torbole

Dit was nog een prachtige plaats aan het Gardameer. Voor ons was dit ruim een halfuurtje rijden vanaf onze Camping Al Sole. De hotels zijn hier schitterend net zoals het strand. Je ziet echt 0,0 vuil liggen en het ligt er super strak bij. Het strand staat hier wel bekend om het surfen dus overal heb je surfers om je heen. Je kan hier ook lessen volgen of zelf een surfboard huren. We hadden bij een restaurantje wat drinken besteld maar je betaalde voor een cola €4,50 ”voor een flesje” zorg dus dat je iets dieper in het centrum gaat drinken, of neem je eigen drinken mee. Torbole heeft ook een aantal overheerlijke ijssalons en pizza restaurants. Het water is enorm helder maar je hebt eigenlijk wel waterschoentjes nodig! Vooral als je gevoelig bent voor stenen.. dit zijn namelijk geen zandstranden.

Lago di Tenno

Och wat was je mooi. Ik had op het internet gelezen dat Lago di Tenno ‘ een van de schoonste meren ‘ een bezoekje waard was. Toen we een flinke trap hadden beklommen zagen we dit uitzicht ‘zie foto links’. Het water was enorm blauw en ik wilde er al gelijk heen sprinten. Maar ik moest natuurlijk eerst 100 foto’s maken, hier had mijn vriend enorm veel geduld voor haha. Toen moesten we nog een plekje gaan zoeken.. we liepen richting het eilandje, het zag er allemaal zo cute uit. Het water was enorm helder maar de bodem was een stuk zachter zand dus dan krijg je heel snel van die wolken in het water. Je kon ook een subboard, waterfiets huren bij het strandje.

Het parkeren is wel een dingetje want je hebt voor het Lago di Tenno maar twee parkeerplaatsjes. Hier heb je twee oude parkeerautomaten staan. Wij moesten dus ons briefgeld gaan inwisselen bij een buurtsuper voor muntgeld. Wij hebben €7,00 erin gegooid en toen konden we ongeveer 4 uurtjes daar blijven. De lucht werd op een gegeven moment erg donker dus toen zijn wij snel teruggegaan naar onze camping. Onze luifel waaide namelijk zo de lucht in en onze tent hadden we een stuk open laten staan. Als het eenmaal daar losgaat kan je beter ook gelijk richting de camping gaan. Hoog in de bergen blijven is niet erg verstandig. Het is in ieder geval echt de moeite om een kijkje te nemen bij Lago di Tenno!

Nog eventjes afscheid nemen van het meer.. dit doe ik altijd op de laatste dag of avond van mijn vakantie. Ik geniet altijd enorm van de bergen en een meer. Op de een of andere manier word ik er altijd heel erg rustig van.

Het einde van onze vakantie

Het was weer een heel avontuur in Italië maar ik heb het verder naast de pijn onwijs naar mijn zin gehad. Via Neckerman kan je nu ook naar italië vakanties boeken. Hoe boek jij altijd je vakantie’s? Ben jij net zo’n plan muts als ik? Maak jij ook complete lijstjes wat je mee moet nemen? Ik ga daardoor dan toch ieder jaar weer met een gerust hart op vakantie. Op de laatste foto is onze tent te zien. Na een paar pittige regen buien en flink onweer mochten we de tent weer gaan afbreken. Omdat we op een camping stonden waar ook honden op mochten had je wel veel last van honden haren. Dit was met het schoonmaken wel een beetje vervelend maar goed.. niets aan te doen! Ik heb eerst de hele slaapcabine eruit gehaald en daarna alles met een doek en een emmer met sop schoongemaakt. Dit kost een aantal uurtjes maar dan is je tent in ieder geval goed droog en schoon.

Bekijk hieronder nog mijn vakantie video //