Maashof Hotel Venlo

Gisteren was het zover, na zeven jaar relatie (& inmiddels getrouwd) gingen we voor het eerst een weekendje weg in Nederland. We zijn weleens op vakantie geweest naar Lanzarote of Italië, maar nooit een weekendje samen weggeweest. Dit keer gingen we richting het Maashof hotel in Venlo. Het was voor ons 1,5 uur rijden en toen we aankwamen moesten we eventjes de beentjes strekken.

We checkten in bij de receptie en daarna kregen we een pasje voor onze kamer. We liepen de trap af en dit was een zeer donkere, maar sfeervolle gang. Ondertussen waren we aan het zoeken naar nummer 17, yes daar is de kamer! Het slot ging open en ik was gelijk verbaasd. De kamer zag er goed uit, we hadden een tuintje en het sanitair zag er echt heel goed en schoon uit. Oké, ik was al gelijk in mijn nopjes!

De omgeving rondom het hotel

De natuur en het uitzicht waren prachtig, ik ben gek op de herfst en dat komt door al die prachtige bomen. Dit geeft zo’n sfeervol en warm gevoel. Het hotel heeft een prachtige tuin die ’s avonds sfeervol verlicht is. Ze hebben drie mega grote plassen gecreëerd waardoor het ook extra rust uitstraalt. Het terras is ook chique ingericht, ook hebben de parasols heaters aan de binnenkant. Dit hadden wij zelf nog nooit gezien. Dit bespaart natuurlijk weer ruimte!

De hotelkamer & activiteiten

Zoals je hieronder kan zien ziet de kamer er netjes uit. Er hangt een schilderij boven het bed wat trouwens het logo is van het Maashof hotel. Je kan namelijk forelvissen aan de zijkant van het hotel. Wij zagen zelf weinig beweging in de plassen, maar je kan jezelf opgeven om te vissen op forellen en je kan ook een barbecue huren! Bekijk hier alle informatie.

Er zijn nog meer activiteiten zoals: handboogschieten of een GPS speurtocht. Maar de echte toparrangementen zijn toch wel:

Zoals ik aan aangaf; het sanitair was prachtig en zeer schoon. De douchekop was klein, maar er kwam voldoende water uit. Dit vind ik altijd wel belangrijk, het toilet was goed en de wastafel was breed. Er lagen verschillende badhanddoeken klaar en er was een föhn aanwezig. Ook had deze kamer een kluisje waar je eventueel je sieraden of dure apparaten in kan opbergen. De gordijnen waren gevoerd dus we werden heerlijk in het donker wakker. Hier zijn we allebei aan gewend dus dan is het natuurlijk extra lekker.

Door de regen ging helaas onze e-chopper tour niet door. Ik had wel 2-3 uur op dit ding willen rondrijden. Dan hadden we even Venlo centrum kunnen bekijken en daar misschien nog wat kunnen drinken. Toen wij er waren heeft het echt non stop geregend.. er kwam geen einde aan. Op maandagochtend kwam het met bakken uit de hemel, dus dit hebben we eventjes aan ons voorbij laten gaan, volgende keer beter!

Het diner en het ontbijt

Wij gingen zondagmiddag rond een uur of 13:30 rijden. Na een flink stuk lopen om het hotel schoven we aan in het restaurant. We hadden enorm trek in warme chocolademelk, je had verschillende keuzes; puur – melk of wit. Wij kozen voor de witte variant, en wat was die lekker! Je kreeg een heerlijke kop opgeklopte melk en de chocolade lag er los naast (heel verleidelijk). Toen bestelde mijn man nog een aantal snacks. Achteraf hadden we ook kunnen kiezen voor gefrituurde sushi’s. Dit had ook wel lekker geweest.

Je hebt echt wel een flinke keuze qua kaart. En ook qua soorten wijn kan je alle kanten op. Rood, rosé en witte wijnen (met of zonder bubbel)! Het restaurant is zeer sfeervol ingericht en er is zitruimte genoeg. Om 18:30 gingen we weer richting het restaurant en we kozen voor; carpaccio, hamburger met frietjes/spareribs en we sloten samen af met een heerlijk dessert. Deze hadden wij trouwens gedeeld, en scroll snel verder naar beneden voor de leukste foto van dit weekend!

Hierboven is de bar te zien en het gedeelte waar je kan afrekenen.
Op mijn hamburger zat bacon, kaas, sla, tomaat en een heerlijke truffelmayonaise.

En toen was het tijd voor een verrassing

Dit zag mijn man echt niet aankomen, hij werd afgelopen zaterdag 25 jaar en soms heb ik het idee dat je jezelf tegenwoordig niet meer zo jarig voelt. Vroeger stond je te trappelen en was je super benieuwd wat je ouders voor je gekocht hadden. Ik werd zelf altijd wakker gezongen en kreeg dan allerlei cadeaus. En soms stond er dan een fiets onder een kleed op mij te wachten. Soms maakte ik ook een kalender zodat ik kon afstrepen, mooie tijden waren dit.

Dus ik dacht, ik mail even het hotel of ze iets voor hem konden regelen.. en ja hoor! Daar kwam het vuurwerk, ik moest zo enorm om hem lachen. Hij zei oh, er is iemand jarig.. wat grappig.. o jee is dit voor mij?! Ik kwam echt niet meer bij, eerst wilde die al geen toetje meer dus ik dacht, shit nu valt mijn idee in duigen. Dus toen zei ik; zullen we het toetje anders delen? En daar ging die mee akkoord..gelukkig!

Dit toetje was ook wel erg lekker, het was een noten cheesecake met pecannoten, frambozenijs in een heerlijke vruchtendressing.

Goodmorning Maashof!

Na het eten gingen we snel richting onze kamer, we ploften om 20:20 neer om nog snel het laatste stuk van Robinson te zien. En wat was het weer spannend, natuurlijk de helft van Nederland heeft commentaar op Robinson.. en het kan ook beter! En ik vind ook dat de echte Robinson erin moet blijven zitten tot de finale, maar het is niet anders. Ik zou volgend jaar gewoon alle finalisten bij elkaar zetten. Dan heb je pas echt een spetterende show! Maar goed mijn man was al snel vertrokken en ik deed ook rond 23:00 mijn licht uit.

Na een fijne nacht stonden we rond 08:00 op en maakten we ons klaar. Ik sprong nog eventjes snel onder de douche en ik pakte de tassen weer in. Ondertussen spiekte ik nog eventjes snel naar buiten, wat een rust.. en wat een prachtige herfsttaferelen buiten. Om 9:30 liepen we naar het ontbijt en wat zag het er mooi uit zeg, en wat een keuze ook!

Het ontbijt bij hotel Maashof

De ”keuken” was onwijs netjes opgemaakt en wij begonnen eerst met groot glas verse sinaasappelsap. En wat smaakte die goed zeg! Daarna zag ik een heerlijke chocolade muffin, een croissant, broodje met roerei en spek.. ik kon mijn geluk niet op. Wat een keuze zeg! En in het midden stond er ook nog een eiland met groente, fruit en hangop met allerlei soorten granola, noten en gedroogde fruitsoorten.

We hebben in ieder geval onwijs genoten van het eten, het zag er allemaal voortreffelijk uit, de keuze was ruim en we gingen rollend richting de Designer Outlet in Roermond.

Hotel Maashof heeft ons enorm in de watten gelegd. We hebben het echt heerlijk gehad. De omgeving is super, de kamer was super netjes, het sanitair zag er echt mooi uit en ze bieden je ook allerlei activiteiten. Parkeren is geen probleem en in de buurt is er genoeg te doen.

Wil jij dus ook overnachten in Venlo? Ga dan zeker naar dit geweldige hotel.