999 vragen aan je partner review

Op de website muscreatief ging ik voor een aantal nieuwe ‘boeken’, waaronder de 999 vragen aan je partner. Marc en ik hebben een relatie van 7 jaar achter de rug en zijn nu al ongeveer 1,5 jaar getrouwd. Toch vond ik het leuk om zo’n boekje aan te schaffen, het is verfrissend en nieuw. Je gaat even letterlijk met elkaar aan de tafel zitten en je neemt even wat vragen met elkaar door. En ja, er zitten inderdaad vragen bij die je nog nooit hebt gesteld.

Neem even een aantal vragen zoals, hoe hebben wij elkaar ontmoet? wat viel je als eerst op aan mij? welke gewoonte van mij bewonder je? welk nummer moet gedraaid worden op jouw uitvaart? Het gaat echt van happy vragen naar hele serieuze vragen. Ook heb je er een aantal kies bladzijdes tussen zitten. Dan kan je iedere keer tussen twee dingen kiezen bijvoorbeeld: Wie van ons: liegt het vaakst? Camping of hotel, ben je voor de doodstraf ja/nee en ga zo maar door. Het is een lekker compact boekje die je snel en makkelijk kunt meenemen.

Hierboven zie je dus inderdaad een kies bladzijde. Heb je weleens iemand anders de schuld gegeven van jouw fout? En als je man of vrouw dan zegt ja, dan kan je daar dus ook weer wat langer in doorgaan en hierdoor krijg je hele lange gesprekken. Hierdoor leer je elkaar nog beter kennen. Wanneer raad ik dit boekje aan? Wanneer je in een beginnende relatie zit, dan leer je elkaar pas echt kennen. Misschien kom je er zelfs achter dat hij toch niet dezelfde visie heeft als jou. Sommige mensen komen hier namelijk pas na jaren achter.

Wat vind mijn man van dit boekje? Eerst vond die het onzin, laten we eerlijk zijn.. een man heeft helemaal geen zin in een interview van zijn vrouw. Hij wilt lekker chillen, op de bank hangen of game. Maar toen ik een aantal vragen begon te stellen gaf die antwoord en wanneer ik stopte zei die, ”niet stoppen nu.. stel de volgende vraag is”. Dus ergens vond die het ook wel weer interessant en leuk.

Zoals ik al aangaf vind ik het een heel plezierig boekje qua style en formaat. Het is makkelijk mee te nemen, er is een leuk lettertype gebruikt, je hebt genoeg space om je antwoorden te noteren en je hebt een bladzijde wijzer (touwtje) wat ik echt ideaal vind. Zo vind je altijd snel weer de bladzijde terug waar je gebleven was.

Wat zijn mijn favoriete vragen uit dit boekje?

-Welke reis wil je nog een keer met mij gaan maken?
-Welke karaktereigenschappen zie je graag bij je partner?
-Als je vandaag 1000 euro zou krijgen, wat koop je dan als eerst?
-Wat is de moeilijkste les die je in het leven hebt geleerd?
-Welke doelen wil jij bereiken binnen 5 jaar?
-Wat betekent intimiteit voor jouw?
-In welke tijd had je graag willen leven?

Nu is mijn vraag aan jullie? Zou jij persoonlijk ook zo’n boekje willen aanschaffen? Ben jij benieuwd hoe je partner hier allemaal antwoord op gaat geven? Voor €12,99 kan je dit boekje scoren bij de Bruna, klik hier om dit toffe boekje te bestellen. Het is ook een leuk verjaardagscadeautje, hiermee kan je iemand goed verrassen. En laten we eerlijk zijn: een beetje quality time is niet verkeerd in deze hectische tijd.